27.12.12

Investeeri

Nupuke LHV panga ajakirjale "Investeeri", viimane lõik jäi ajakirjast küll välja:

Investeerimine ja loovus, selline teema tuleb nüüd põgusalt jutuks. Mina hakkasin ema mäletamisel investeerima juba kolme aastaselt. Nelja-viiesena investeerisin ma juba soravalt ning esimesse klassi jõudes oli mu investeerimispagas ja -hoog juba nii suured, et järgnevad 11 sunnisaastat ei suutnud neid oluliselt murendada.

Lisandusid küll korrutustabel ja muud tähtsad nipet-näpet tuupteadmised, aga faktide adumise, tõlgendamise ja seoste loomise oskus tuleb pigem ja suuresti ikkagi lugemusest. Õnneks olid lollikastid toona pisikesed ja mustvalged ning nendestki polnud peale „Nelja tankisti ja koera“ ning „Buratino seikluste“ midagi vaadata.

Raamatute lugemine õiges õrnas eas on suurim võimalik investeering üldse. Inimene koosneb pärilikust informatsioonist, aga kõige tähtsam on see teave, mille me ise sinna lisame. Kui sul pea sees juba midagi korralikult tiksub, on teiste tarkade inimeste asi sinusse investeerida, ja see toimib.

Mina lasen endasse investeerida näiteks peavoolupopmuusikutel. Kirjutan neile kauneid laulusõnu, teie kuulete neid isegi siis, kui te enda arust meediat ei tarbi, sest ka sel juhul te liigute vahel tänaval, käite poes ja kõnnite mõnikord televiisorist mööda. Peavoolupopmuusikute investeeringu pealt korjab toredate advokaatide kontor Eesti Autorite Ühing mulle esitusprotsenti ning selle raha arvelt saan ma muuhulgas luua võrokeelset koorimuusikat, sest minu arrogants ei luba meil eestlastena välja surra. Vanade allkeelte hääbumine oleks sellel kurval teel ju suur ja kuri esipääsuke.

Südamlikud äriprojektid Ott Leplandi, Tanel Padari ja veel paljude estraadimuusikutega, lisaks dramaturgitöö Rahvusooperile ja teistele võimaldavad mul hoida teie puhkuseosakupettuste ja püramiidskeemie all ägavatele rahakottidele kättesaadavas kõrguses ka oma luule- ja muinasjuturamatute letihinna, ja just nende teoste soetamine on rahvusena säilimiseks äärmiselt oluline. Kui laps loeb raamatuid, milledes teda ei alahinnata, saab laps targaks. Tark laps ei ole loll, tark laps ei sure välja, investeeringud saavad jätkuda.

Kui aga keegi teist on peast nii „orav“, et loeb ainult numbreid ja peab kultuuri täiesti tähtsusetuks, siis võtku teadmiseks, et kui ahv on juba kord puu otsa tagasi läinud, siis ta ei osta kah enam midagi ning tuima orjamise võite samuti ära unustada. Kasum kaob koos ajude mandumisega, loogiline! Sestap pange nüüd ajakiri käest ja lipake raamatupoodi, minu äsja ilmunud „Muinasjutud lastele ja suurtele“ pole heal juhul veel läbi müüdud.

1 Comments:

Blogger Jubejuss said...

Väga tark jutt Aapo

27/12/12 4:38 PM  

Postita kommentaar

<< Home

web page hit counter Blog.tr.ee